599 ,- KR IGJEN TIL FRI FRAKT!

Lager i Norge
Rask levering
Til kassen
Totalt: 0

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-

GJØR KOSTTILSKUDD TIL EN VANE

Nå har vi kommet til februar og nyttårsforsettene begynner kanskje å skli ut. Her kommer noen tips til hvordan du kan ivareta dine nye, gode vaner. For å oppnå ønsket effekt av et tilskudd må vi huske å være konsekvente med inntaket. Å huske å ta kosttilskuddene våre hver dag kan være en utfordring. Her er våre beste tips for kan hjelpe deg med å huske å ta kosttilskudd regelmessig, basert på psykologiske prinsipper for vanebygging.


1. Lag en fast rutine

Sett opp en fast rutine for å ta kosttilskuddene dine på samme tidspunkt hver dag. For eksempel kan du velge å ta dem om morgenen når du våkner opp eller før du legger deg om kvelden. Å ha en fast rutine kan bidra til å gjøre det til en vane og gjøre det lettere å huske å ta kosttilskuddene.


2. Del opp kosttilskuddene dine

Hvis du tar flere kosttilskudd, kan det være lurt å dele dem opp i en ukesboks eller en daglig pilleboks. Du kan også dele opp i en morgenrutine/morning stack og kveldsrutine/night time stack som nevnt over. Dette kan gjøre det enklere å organisere kosttilskuddene dine og sørge for at du tar riktig dose hver dag, og får best effekt med tanke på å ta tilskuddene til optimal tid for deres respektive effekter.


3. Bruk påminnelser

Bruk påminnelser som en påminnelsesfunksjon på mobilen din, en alarm, eller en kalenderoppføring for å minne deg om å ta kosttilskuddene dine. Du kan også sette opp påminnelser på klokken din eller legge en lapp på et sted du ofte ser, som kjøleskapet eller badespeilet.


4. Oppbevar kosttilskuddene synlig

Hold kosttilskuddene dine på et sted der du kan se dem tydelig, for eksempel på kjøkkenbenken eller på nattbordet ditt. Dette kan minne deg om å ta dem når du ser dem, spesielt hvis de er synlige på et sted du går forbi ofte.

5. Knytt kosttilskudd til dine daglige rutiner, også kalt «habit stacking»

Knytt det å ta kosttilskuddene til en annen daglig rutine som du allerede har etablert, for eksempel å pusse tennene, hudpleierutinen din, å spise frokost eller å legge seg. Dette kan hjelpe deg med å huske å ta kosttilskuddene dine som en del av din daglige rutine.


6. Be om hjelp

Be en venn, familiemedlem eller partner om å minne deg om å ta kosttilskuddene dine. De kan hjelpe deg med å huske å ta dem hvis du glemmer det selv.


7. Ha kosttilskuddene i nærheten av et annet objekt

Du kan også plassere kosttilskuddene ved siden av et annet objekt som du bruker daglig, som for eksempel tannbørsten din, vannflasken eller kaffekoppen din. Når du ser objektet, vil du bli minnet på å ta kosttilskuddene dine også.


Noen motiverende sitat for å underbygge dine nye gode vaner:


We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. - Will Durant


Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going. - Jim Ryun


Husk alltid å følge doseringsinstruksjonene på kosttilskuddene og konsultere helsepersonell før du starter med nye kosttilskudd.

I vitaminX forum kan du alltid  stille spørsmål og diskutere med både oss i vitaminX og andre kunder. Lurer du på noe om tilskudd av vitaminer eller andre av våre kosttilskudd? I forumet kan du dele og lese erfaringer med helsekost og kosttilskudd fra vitaminX.